Psycholog szkolny w Szkole Podstawowej
im. Ireny Sendlerowej w Wielkiej Łące
mgr Monika Wujec
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2024/2025
poniedziałek | 10:00-13:00 |
wtorek | 13:00-15:15 |
środa | 11:30-15:15 |
czwartek | - |
piątek | 08:00-11:00 |
Głównym zadaniem psychologa szkolnego jest współpraca i udzielanie różnego rodzaju pomocy uczniom, nauczycielom i rodzicom, a także reagowanie na aktualnie pojawiające się trudności. Psycholog szkolny współpracuje również z różnego rodzaju instytucjami, m.in. Poradnią Psychologiczno–Pedagogiczną.
Zakres współpracy psychologa szkolnego z uczniami:
· Rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
· Diagnoza trudności emocjonalnych;
· Prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
· Prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
· Rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
· Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
· Podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;
· Udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych;
· Prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień, zdrowia psychicznego i innych problemów dzieci i młodzieży.
Zakres współpracy psychologa szkolnego z rodzicami:
· Indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
· Udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
· Udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
· Udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka, ukierunkowanie oddziaływań rodzicielskich;
· Działania o charakterze psychoedukacyjnym.
Zakres współpracy psychologa szkolnego z nauczycielami:
· Wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
· Pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień i potrzeb uczniów;
· Pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
· Konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
· Interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
· Pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
- Udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.